Achterste rij v.l.n.r: Renee Meulemans, Gaby Vermeulen, Johan Bijleveld
Voorste rij v.l.n.r: Kim Varekamp, Henriëtte Geurden, Eef Mengers, Mariëlle van Tol, Jos Geurden
Correspondentie Optochtcommissie: oc.kuussegatters.secr@gmail.com
De Optochtcommissie van CV de Kuussegatters is onder andere verantwoordelijk voor het organiseren van de Jeugdoptocht, de Grote Optocht en de Kuusverbranding. Op carnavalszaterdag vindt de Jeugdoptocht plaats. Deze is speciaal bedoeld voor kinderen van basisschoolleeftijd.
Route
De routes van de Jeugd en Grote carnavalsoptocht zijn dit jaar compleet anders dan voorheen. Op zaterdag 18 februari stellen alle deelnemers voor de Jeugdoptocht zich op in de Frisselsteinstraat. Om 13.30 uur slingert de optocht al lopende door het centrum van Veghel. Voorafgaand door Jeugdprins Jasper d’n Urste met zijn gevolg op de Prinsenwagen. Hij neemt het defilé van de optocht af op de Markt in Veghel.
Op zondag 19 februari stellen de deelnemers voor de Grote carnavalsoptocht zich ook op in de Frisselsteinstraat. De start is om 13.00 uur ter hoogte van de brug aan de Julianastraat. Vervolgens trekt de route via de Frisselsteinstraat langs de Lambertuskerk door de Deken van Miertstraat. Uiteraard passeren we traditiegetrouw de Gouden Leeuw en wordt de optocht vervolgt via de Stationsstraat, Leo van der Weijdenstraat en door de Zeven Eikenlaan. Aan het eind van de Zeven Eikenlaan slaat de stoet rechtsaf de Hezelaarstraat in. Aan het eind van de Hezelaarstraat wordt er overgestoken bij de Blokker en rijdt de optocht de Hoofdstraat in. Uiteindelijk bereikt de bonte stoet het eindpunt op de Markt waar Prins Leon d’n Urste het defilé afneemt.
Inschrijven Optocht
Inschrijven kan op zondag 29 januari tussen 14.00 en 16.00 uur bij Fellows & Friends. Op deze dag kan iedereen zich inschrijven door ter plekke het inschrijfformulier in te vullen en ondertekenen. Wil je het inschrijfformulier liever digitaal opsturen? Stuur dan een mail vóór 29 januari naar de Optochtcommissie via oc.kuussegatters.secr@gmail.com. Voor de deelnemende wagens is ook een ondertekende chauffeursverklaring met een kopie van het rijbewijs nodig.
Reglement e.d.
Hieronder vind je het reglement en de 11 geboden voor de carnavalsoptocht. Belangrijk is dat elke groep/wagen maximaal 50 deelnemers mag hebben en er sprake moet zijn van een uniforme uitstraling. Bij meer dan 50 deelnemers vragen we je om vooraf contact op te nemen met de Optochtcommissie. Ook andere vragen kun je via mail stellen aan de commissie (oc.kuussegatters.secr@gmail.com).
Ons vervoer tijdens de optochten wordt mogelijk gemaakt door: